ENSCHEDE - Aanstaande zaterdag 16 oktober komt het VETgoede makreel promoteam naar het centrum van Enschede. ‘Makreel, Vetgoed!’ is de naam van de landelijke promotiecampagne, waarmee het Nederlands Visbureau makreel dit najaar, via verschillende activiteiten, in de spotlight zet. Deze vis is niet alleen lekker, maar ook nog eens gezond, betaalbaar en duurzaam en daarmee een ‘vetgoede’ keuze.
De promotiecampagne voor makreel heeft tot doel consumenten meer kennis en een positieve beleving over dit veelzijdige visje te geven. Tijdens de promotour worden er vanuit de opvallende foodbike verrassende, hedendaagse makreel-gerechtjes en receptenfolders uitgedeeld. "Met deze campagne, welke zich concentreert in de maand oktober, beogen we verschillende positieve eigenschappen van makreel te benadrukken, die er gezamenlijk voor zorgen dat makreel een 'vet goede' keuze is", aldus Agnes Leewis van het Nederlands Visbureau. "We geven hiermee antwoord op de steeds vaker voordoende vraag of we bepaalde producten wel met een goed geweten kunnen eten. We vertellen graag dat makreel naast lekker, ook nog eens heel gezond, betaalbaar en duurzaam is."
De promotiecampagne wordt ondersteund door een smaakmakend receptenboekje en een campagnesticker op makreelverpakkingen in de winkels, die verwijst naar de website visrecepten.nl. Daarnaast zijn spots te horen op NPO-radio 1,2, 3 en 5 en is er een abri-campagne ingezet in het hele land. Evenals advertorials in relevante lifestyle magazines aangevuld met een online campagne op verschillende social mediakanalen.
De foodbike fietst zaterdag 16 oktober tussen 11:00 en 16:00 uur door het centrum van Enschede en stopt op verschillende drukbezochte plekken om makreelhapjes en receptenfolders uit te delen.
Meer informatie over de campagne is te vinden op: visrecepten.nl/makreel
Over het Nederlands Visbureau
Het Nederlands Visbureau is het pr- en marketingbureau voor de vissector en heeft als doel het versterken van het imago en het promoten van de consumptie van vis, schaal- en schelpdieren, Om dit te bewerkstelligen ontplooit het Nederlands Visbureau activiteiten op het gebied van public relations, voorlichting, reclame, promotie en marktonderzoek namens de ondernemers in de sector.